tirsdag den 26. juni 2012

Hold 1

Imorgen drager hold 1 afsted mod D. R. Congo og projekt "Det gode vand". Hvis du ikke lige kender dem, der skal med derned, så kommer her en kort præsentation af de første deltagere, der tager afsted.



Christian Mikkelsen, 30 år, konsulent i et IT firma.
Hvorfor tager Christian afsted: Jeg var afsted for 3 år siden og havde en virkelig god oplevelse. Jeg vil gerne derned igen for at se, hvordan det går og lære menneskerne dernede lidt bedre at kende. Jeg har derfor også taget et franskkursus inden jeg tager afsted denne gang.



John Holger Christensen, 40 år. Har to dejlige børn, Victor på 8 og Sofie på 5. Bor i odense, hvor jeg har boet i 12 år og føler mig hjemme. Jeg synger både gospel og har tjans som børnekirkearbejder i Metodistkirken i Odense, og det rygger for vildt. Jeg er cirka 12 år metalt, men sådan er jeg. Jeg bliver aldrig voksen. Jeg elsker at være sammen med andre mennesker og give en hånd med hvor jeg kan. Og så synger jeg i badet.

Hvorfor tager John afsted: Jeg er en gammel slidt mand på 40 år, som ikke var blevet vaccineret mod Congo, før jeg mødte Anders Flinck i Odense for snart 12 år siden - og tak for det! Anders fik mig overtalt til at tage med til Congo i 2006 og det var noget af det bedste, jeg har gjort. Jeg blev smittet af den røde ord, og den er trængt ind i blodet og kan nok ikke rigtig komme ud igen.

Hvad skal vi lave? Ja der skal jo laves et lille vandtårn, så det bliver nok der, jeg kommer til at bruge min dag sammen med alle de andre, der lige giver en hånd med. Det bliver et stort stykke arbejde, men det skal nok lykkes. Så er der jo også masser af børn der skal leges lidt med og det skal der også være tid til, for det giver rigtig meget både for os og dem. Så er det de der timer efter vi har spist aftenens tomater, ja der skal der hygges og snakkes om dagens oplevelser og slappes af, så vi er top tunede til næste dag. 



Sine Flinck, 20 år, bosat i København, Studerende.

Hvorfor tager Sine afsted: Jeg er med for fjerde gang og har deltaget i de tre tidligere vandprojekter. Jeg er med fordi alle turene har været en ny oplevelse og jeg glæder mig til at gense kendte ansigter.




Signe Just, 23 år, Bachelor i Informationsvidenskab ved Aalborg Universitet.

Hvorfor tager Signe afsted: Jeg tager til Congo for at hjælpe beboerne i Lukunki til at få en nemmere og mindre risikofyldt hverdag. Jeg har i mange år ønsket at komme afsted, så da muligheden bød sig, var jeg ikke et øjeblik i tvivl. Jeg er sikker på, det bliver en oplevelse, jeg aldrig vil glemme men kun se tilbage på med glæde.


Salli Hegelund, 25 år, læser cand.merc psyk på handelshøjskolen i København. Jeg arbejder ved siden af hos Novo Nordisk i Bagsværd.

Hvorfor tager Salli afsted: Jeg drager til Congo for at være med til at gøre en forskel for indbyggerne i Lukunki. Det, jeg glæder mig allermest til, er samværet med lokalbefolkningen. Jeg håber på at opbygge nogle relationer på tværs af diverse kultur- og sprogbarrierer.



Jette FLinck, 49 år, Gift med Anders Flinck, bosat i Odense og arbejder som bioanalytiker.

Hvorfor tager Jette afsted: Jeg har boet i Congo (Kapanga) i 89-90 sammen med min mand Anders. Jeg har deltaget i alle fire projekter, og jeg har tabt mit hjerte til D. R. Congo.
Jeg tog afsted i '89 med troen på at kunne redde hele verden. Nu tager jeg afsted, fordi jeg har oplevet, hvor lidt der skal til for at gøre en stor forskel.


Anders Flinck, 51 år bosat i Odense, gift med Jette Flinck.

Anders er tovholder på projektet og er i konstant kontakt med Tata, Jaques og alle de andre. Anders er den hvide Muzungu på billedet.



Rikke-Olivia Kaad Lykke Gregersen, 20 år, studerende.

Hvorfor tager Rikke afsted: Jeg var i Congo første gang i 2009 som en del af projektet ”Vand i Mununu”. Dengang var det ideen om at tage til et land, der har en kultur og natur, der ligger så langt fra den, jeg kender her hjemme og samtidig at kunne hjælpe andre mennesker, der tiltalte mig. Det var en oplevelse jeg bare ikke måtte gå glip af. Da jeg var afsted første gang, havde jeg ikke nogle specifikke forventninger, da jeg havde besluttet mig for ikke at være forudindtaget.
Denne gang er jeg fyldt med forventninger om en tur, der indebærer hårdt fysisk arbejde, leg med de skønne congolesiske børn samt nydelse af den flotte natur.
Men det jeg glæder mig mest til, er nok at gense de mennesker jeg lærte at kende i 2009, og møde nye venner. 




Florian Christensen, 44 år og fra Odense

Ingen kommentarer:

Send en kommentar