onsdag den 11. juli 2012

Præsentation af hold 2

Snart tager hold to afsted. Hvis du ikke kender dem i forvejen, har du her mulighed for at lære dem lidt bedre at kende.




Ole Birch, 51 år. Præst ved Jerusalemskirken i København. Har en fortid som maskinarbejder og svejser på Lindøværftet.

Hvorfor tager Ole afsted: Jeg har drømt om at tage med på et projekt som dette i mange år. Jeg er optaget af udviklingsspørgsmål, af en retfærdigere fordeling af verdens rigdom og af kulturmøder. Anders og Jette Flinck er gamle ungdomskammerater og jeg har fulgt deres og Metodistkirkens Missionsarbejde i mange år, nu kom muligheden for at være med. Jeg har samtidig en forventning om at kunne bekræfte den danske Metodistkirkes over 100 år lange tradition for samarbejde med kirken i Congo.



Daniel Steinvig, 19 år, pædagogmedhjælper i en Børnehave på Vesterbro.

Hvorfor tager Daniel afsted: Jeg tager til Congo for at hjælpe nogle mennesker, der lever på deres yderste grænser. At kunne være med til at arbejde med noget så konkret, som at skaffe drikkevand i en landsby, virker utrolig meningsfuldt. Og så elsker jeg desuden vand! 
Min søster, Rebekka, har været afsted to gange, og når man har en søster som Rebekka, er det ikke svært at blive overtalt til at tage afsted. Selvom jeg til daglig arbejder i en børnehave på Vesterbro, jeg glæder jeg mig meget til at komme ned til børnene i Lukunki. Det bliver fedt at lege med dem, spille bold, og få mig nogle nye venner! Jeg taler ikke meget fransk, men jeg tror drengene forstår fodboldsk.

Jeg håber at se et konkret resultat, af det arbejde vi får lavet, og at det vil sprede smil og gøre livet lettere for indbyggerne i Lukunki. For mit eget vedkommende tror jeg, det bliver en stor personlig oplevelse. Jeg glæder mig til at se verden på en helt ny måde. Og måske vil jeg se min verden og virkelighed i et andet lys, når jeg vender tilbage. Forhåbentligt, i et varmt afrikansk-skinnede lys.   





Linda Verona Larsen, 37 år, bor i Vangede, arbejder som kemiker i et laboratorium.

Hvorfor tager Linda afsted: Jeg har været i Congo 3 gange før. Når man får Congo på hjernen (og hjertet), er det svært at slippe det igen. Jeg har oplevet, at en lille indsats kan gøre en stor forskel - og give stor glæde til alle involverede parter. Jeg glæder mig helt vildt til at gense alle i Mulungwishi og Mununu samt lære nye mennesker at kende i Lukunki. Jeg ser frem til fysisk hårdt arbejde om formiddagen, samvær med børnene om eftermiddagen og  tomat på 21 forskellige måder til aftensmad. Det er bare sådan, at jeg ikke kan komme på en bedre måde at holde sommerferie, så jeg var nødt til at tage med igen.




Niels Olsen, 31 år, arbejder som elektriker på Cabinplant.

Hvofor tager Niels afsted: Det er første gang jeg tager til Congo. Projektet lyder meget spændende og udfordrende. Det vil jeg være med til. Jeg forventer at møde en ny kultur og en masse oplevelser, som man kan se tilbage på. Ikke mindst at gøre en lille forskel for beboerne i Lukunki.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar